måndag 25 november 2013

Trullehelg

På storasysters avdelning på förskolan bor Trulle. Han är ett litet troll som barnen fullkomligt älskar. Varje fredag får han följa med ett barn hem och sen får man skriva ner allt kul som Trulle gjort under helgen i en bok som sen redovisas på måndagssamlingen. Gissa om storasysters lycka var total när hon i fredags fick med sig Trulle hem?! 
 

Trulle åker bil


Trulle och hans vapendragare Rim-Tim, har haft en helg bestående av dans, fredagsmys, IKEA- och sjukhusbesök samt fullt ös med en av storasysters bästa vänner E. Lillasyster hittade sin egen vapendragare i helgen som hon bäddade ner och tog hand om. En sjungande tomte. Nåja, jag bäddade ner en tallruska när jag var liten så en tomte känns helt naturligt i jämförelse. Det är ju faktiskt snart jul!
 

Tomten trivdes bra i vagnen
 
Ja, sen har jag och mannen varit på fest hos grannarna och när vi ändå var i närheten, passade vi på att prova en ny barnflicka för första gången. Det funkade kanon, så vi har redan bokat upp henne till decembers fester! Det underlättar att ha någon som bor i närheten eftersom vi varken har familj eller vänner här som kan hjälpa oss i vardagen. Dessutom behöver man aldrig få dåligt samvete att fråga någon som man betalar. Win, win.

Och så blev det lussebullspremiär i går när våra vänner kom på besök. Storasyster och kompisen tryckte i sig så många pepparkakor och lussebullar att de fick magknip stackarna.
"- Vad var det jag sa", satt längst ut på tungspetsen, men jag svalde det. Man kan bara lära sig av sina egna misstag. Lesson learned.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar