måndag 11 november 2013

Komsi, komsi vintern

Japp, jag är redo för vintern. Bring it on.
Köpte nya vinterskor (i oktober!) som jag hoppas mycket på. Undrar om jag också kommer flanera runt så där avslappnat och obehindrat i mina nya vinterskor som Elle Macpherson gör i sina? Eller kommer mina stövlar verkligen få testa sina gränser lite mer och visa vad de tål genom extrem pulkaåkning i halvslask, löpning efter litet barn på ishalka och oönskade  varierade fall? Jag tänker iaf inte frysa i vinter. Stövlarna ska hålla värmen ner till -40 garder, men det hoppas jag verkligen slippa testa!  
Moi                                                                 Elle
 
Och så var det ju bara den där vinterjackan också... Den som ska vara både snygg, bekväm och passa både till vinterlekar som till fest. Ja, inte till Nobelmiddagen direkt, utan mer en gå-bort-till-ett-trevligt-glöggmys-och-kanske-en-och-annan-middagsbjudningjacka. En parkas vill jag ha som värmer gumpen.

Än har jag inte hittat den rätta eftersom tjejerna brukar tröttna ganska rejält efter att vi bara satt våra huvuden innanför butiksdörren. Ni som har försökt shoppa med två uttråkade barn, vet vad jag menar. Det är svettigt även utan att försöka kränga på sig en vinterjacka!

Men än finns det hopp. Vi ska åka till västkusten i helgen för att hälsa på min familj. Jag hoppas att mormor och morfar vill ha några timmars kvalitetstid med sina barnbarn så att jag och mannen kan smita in till stan för lite shopping och vuxentid. Vi tar tacksamt emot varenda barnvaktsmöjlighet som erbjuds!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar