tisdag 29 april 2014

Jag är en periodare

Jodå, det är tyvärr den bittra sanningen.

Om jag kikar tillbaka i bloggen så ser jag mina olika fascinationer under olika perioder. För en tid sedan var det LCHF-recept som dominerade bloggen för att sen följas av en inredningshysteri och ett pysselstim.

Jag kan ju uppdatera alla nyfikna läsare att LCHF lade jag på hyllan ganska så snabbt när jag kom på mig själv att försöka hitta substitut till kolhydrater hela tiden. Det funkade ett tag, men det var väldans meckigt. Inte värt det helt enkelt.

Om någon mot förmodan skulle ha missat mitt senaste fokus, så är det vår trädgård. Skönt med en röd tråd genom bloggen. Tycker ni inte det?

Som projektledare är jag van vid att ha många projekt på gång samtidigt men frågan jag nu måste ställa mig själv var om jag nånsin fullföljer mina projekt? Svaret blev som tur var ja. På jobbet i alla fall.

På hemmafronten verkar det gå sådär va? "Många bollar i luften", som det så klyschigt heter. En hel bollsvärm snarare som svävar ovanför mig som en egen liten Vintergata. Kanske att det är en vinnande fras som jag borde ta med i CVt till mitt intensiva jobbsökande? "Många bollar i luften" tillsammans med "spindeln i nätet" och "stresstålig" borde nog landa mig drömjobbet på nolltid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar