torsdag 7 november 2013

Pennställspyssel

Nu ska jag åter igen slå ett slag för återbruk. Min vän Sofia med bloggen Hildas hem har inspirerat mig denna gång. Hon är så fiffig och kreativ att jag önskar att jag hade en tiondel av hennes ådra. Eller kanske att en femtedel hade räckt. Kolla in bloggen och se själva. Inspiration på högsta nivå!

Nu till mitt pyssel á la TV-Shop.
 
Har du en massa färgpennor som bara ligger och skräpar? Är du trött på att korkarna försvinner och pennorna torkar? Ogillar du oreda och vill ha rent och snyggt omkring dig? Gillar du återanvändning framför slit och släng? Då kommer du att älska detta pyssel! Pysslet för dig! Passa på nu...osv.

1) Ta en gammal konservburk som du antagligen har sparat ren och urdiskad i metallåtervinningen. Vilken som helst. Om det står ECO på den får du pluspoäng.



Inte ECO...inga pluspoäng
 
2) Leta fram en lämplig tapet från ditt outsinliga tapetlager som vi alla har hemma. Eller är det bara jag som är lite kleptoman och alltid snor med mig provbitar från tapetaffären?



Härliga könsneutrala tapeter
 
 
3) Lim av något slag, måttband (om du som jag inte har bra ögonmått) och en sax att klippa

 


 

4) Konservburk + lim + tapet = ett fullt fungerande, jättemiljövänligt pennställ som storasyster blev superduperglad över!

 Et volià!

Tack Sofia för tips och idé! Sofia illustrerar även jättefina familjekalendrar och fantastiska barntavlor som passar perfekt till doppresent, födelsedagen eller julklapp! Dessutom går 10 kronor av varje såld tavla går till Childhood Foundation. What´s not to like? Slut på reklam.
 
Doptavla till lilla Lowe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar