fredag 22 november 2013

Nej men hej Fredag!

Tänk att du kom till mig även denna vecka. Som en gammal vän fast utan den varma palmsvajande söderhavsön (tyvärr).

Om Robinson hade levt 2013, undrar just vad han hade sagt om våra fredagsvanor. Hans Fredags vanor handlade nog inte direkt om att stressat lämna barn på förskolan, jobba vid datorn, sitta fast i fredagsköerna ut från stan för att sen äta tacos och ha popcornsmys i soffan utan mer om överlevnad. Jaga några getter, döda lite kannibaler, lära sig om kristendomen, bygga båt och döda några fler kannibaler.


Bild lånad från Hagström

Inte så mycket stress där kan jag tänka. Jovisst, lite adrenalinpåslag måste det ju blivit lite då och då, men på det stora hela. Ingen vägg att springa in i. Inga mail som ska besvaras NU. Ingen blogg, Instagram eller Facebook att uppdatera. Och håll i er nu ungdomar, ingen smartphone eller padda så långt kikaren kunde nå!

Det låter ganska behagligt (minus kannibalerna) med ett liv på en söderhavsö. Kanske att vi skulle sälja alla våra ägodelar och flytta till en varm söderhavsö? Jag skulle kunna fläta korgar och sälja till alla rika turister och min man skulle kunna sälja sina tjänster. Nej, inte som en gigolo, utan med sina kunskaper inom sport. Våra barn skulle springa barfota i den varma vita sanden och bada i det klarturkosa vattnet hela dagarna. De skulle få gå i livets skola och bli streetsmarta. Eller kanske beachsmarta.


Ja, drömma går ju. Bäst att komma tillbaka till verkligheten igen innan jag börjar sälja allt på Blocket.
Robinson och Fredag. Vilket radarpar. Lite som vår tids Hasse och Tage. Johnnie och Mattias. Filip och Fredrik. Alla skulle ha en Fredag. En sidekick i livet. Jag har haft tur och funnit min Fredag. Min kamrat genom livet. Min älskade man. Och så våra två minikannibaler förstås. Inte att förglömma <3.

Nej, bäst att jobba undan lite nu så att man kan ta helg. Glad fredag!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar