onsdag 6 november 2013

Montezumas hämnd

Ok, jag kanske inte får bucklan för månadens mamma den här månaden heller, men till mitt försvar så visste jag inget. Storasyster uppvisade inga som helst symptom i går morse  och var hur pigg och glad som helst när hon gick till förskolan.

Juryn resonerar:
”- Hur kan man skicka iväg sin dotter till förskolan med en magbacill?”
”- Ja, vad är det för mamma egentligen?”
”- Hon borde doppas i tjära och fjädrar och sen sättas i stupstocken för så gör man bara inte!”
”- Nej sannerligen inte! Priset till månadens mamma går istället till...(trumvirvel) Anna Wahlgren!”

Kanske att jag jinxade det (igen!) genom att skriva att allt var så bra och att alla var så glada och nöjda över att vara tillbaka på förskolan. Men storasyster mådde faktiskt prima i går. Hon var frisk som en nötkärna. Glad som en lärka. Pigg som en mört. Vacker som en dag. Rak som en fura. Ja, ni fattar.
Jag kunde verkligen inte ha vetat. Eller kan det faktiskt vara något hon åt på förskolan i går? SÅ kan det ju vara. Eller nån liten Kalle eller Lisa på skolan vars föräldrar skickat hen till förskolan lite för tidigt efter sin magsjuka och smittat ner min lilla tjej. SÅ var det nog! Vi kan ju i alla falla låtsas det... För vem vet egentligen var dessa bacillusker kommer ifrån? Stackars storasyster, sjuk igen (fortfarande?).

Nåja, vad är väl ännu en dag med VAB? Den kan ju vara dötrist och tråkig eller alldeles, alldeles underbar!



Notera gärna lillasysters skoval när vi skulle gå hem i ösregnet igår. My Little Pony-mockisar ovanpå ullstrumpor uppdragna till knäna. DET är det bästa mot väta! Jajamensan fattas bara.
Hon är allt en riktig liten trendsetter den där. Hon kanske kommer bli en ny Sofi Fahrman om en sisådär 15 år?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar