tisdag 17 december 2013

Tid är pengar

Jag är en riktig kupongklippare, en erbjudandehaj och rabattfreak. Jag hoppar på varenda litet erbjudande jag snubblar över i hopp om att göra ett klipp. Och för pengarna jag sparar tänker jag att jag kan göra mycket annat kul. Det är lite som min drog.

Ibland kommer det hem post i brevlådan om gratis produkter på vårt ICA. Vem är där, om inte jag. Och inte skäms jag över att vara en rabatt-tant inte. Det blir ju alltid att jag köper något mer när jag ändå är där, så affären tjänar väl antagligen ändå på mitt besök, men det känns bra som konsument att ha fått någonting.

I förra veckan fick jag ett sms från min telefonoperatör om 200 kr att handla för på Mathem och det har vi förstås utnyttjat. Och för en tid sedan fick vi ett erbjudande om en gratis inspirationskasse från Linas matkasse mot en värdering av vår bostad. Sagt och gjort. Jag träffade en trevlig mäklare som inte bara berömde och värderade vårt hus infört en ev. framtida försäljning, utan också gav mig ny spännande mat. Testa du också vettja! Erbjudandet gäller i de flesta större städer.

 


I går kväll kom "Lina" och ringde på dörren. Jag måste säga att det var väldans trevligt att någon annan har tänkt ut menyn, plockat ihop råvarorna och kört hem de till min dörr. Dessutom följde det med ett recept. I like! Ikväll blir det Tempurastekt kalkonfilé med sweet ginger och limesås. Låter mumsigt!

Erbjudandet till trots, måste jag erkänna att tanken är lockande både med matkasse och att storhandla via nätet. Så mycket onödigt bärande, körande och gnällande av trötta barn (som inte alls vill storhandla) man undviker. Det är faktiskt värt varenda krona. Så vid närmare eftertanke kanske mina smarta kupong- och sparknep inte alls blir nåt ekonomiskt sparande trots allt, utan tvärtom. Men å andra sidan kanske jag sparar tid? Och tid, det är dyrbart det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar