onsdag 18 december 2013

Julpresenter

Och så var det dags för julpresenter till de underbara pedagogerna på förskolan. Man vill gärna ge något fint och användbart, gott och uppskattat samtidigt som det inte får vara allt för personligt eftersom det ska passa alla. Något unisex ville vi också ha eftersom det är både till killar och tjejer. Alltid lika svårt det där! Jag menar, hur tackar man egentligen de personer som tar hand om det bästa vi har varje dag? Det går ju inte ens med alla presenter i världen. Men ett litet symboliskt tack vill man ju ändå ge när terminen är slut.

Jag frågade mina vänner efter tips och fick en hel uppsjö av kul idéer från min hemmagjorda glögg till prenumeration på en tidning till lärarrummet, sköna matchande mössor eller handskar/vantar som de kan ha när de är ute och leker, fleecefilt + doftljus, badhandduk + badskum, choklad, biobiljetter ja, idéerna var många. Den allra bästa idén tyckte jag var att sätta in "Dagens ros" i tidningen - på så sätt ser ju hela bygden hur fantastiska personalen är! Det vore kanske nåt. Men jag bestämde mig också för ett litet te/kaffekit med lokala produkter och choklad att mumsa på. Hoppas att det kan vara nåt. I somras gav vi vin som var väldigt uppskattat, men nu är två pedagoger gravida så då kändes det inte riktigt rättvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar