fredag 20 december 2013

Att resa med barn

I går packade vi in hela familjen i bilen och for västerut för att fira lillejul med min familj i helgen. Man vet aldrig riktigt hur de här resorna ska bli. Det beror på väder, trafik och barnens dagsform.

I går var det mesta emot oss. När vi hämtade tjejerna på förskolan frågade vi om någon behövde kissa. Nej, då det behövde ingen. 5-10 min minuter senare kom vi fram till båten och jag frågade igen om någon behövde uppsöka busken. Nope, inte alls. Ca 10 minuter senare när vi var ute på motorvägen säger lillasyster:
"- Jag måste kissa."
Storasyster:
"-Jag med."

Och så var det bara att försöka tråckla sig igenom biltrafiken på E4:an och hitta ett lämpligt ställe att kissa på. Efter det var klart och vi var på väg igen, tog det inte mer än 20 minuter förrän lillasyster behövde göra nr. två. Samma visa igen alltså.

Och i denna stil fortsatte hela resan. Det blev totalt fem pauser på sex timmar och en hel massa gnäll och tjafs. Upp till detta var det grått, dimmigt, mörkt och regnig i stort sett hela resan. Lagom skoj.

Nåja, fram kom vi och det var skönt. Idag ligger regnmolnen tunga och julkänslan är som bortblåst.
Bitter? Int´ jag int´.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar