måndag 23 december 2013

Att resa med barn II

Vi är hemma på Ön igen och vilken skön hemresa vi hade igår!!! Våra barn uppträdde exemplariskt, väglaget var torrt, det var ljust och lite trafik. Fick lite dåligt samvete för mitt gnälliga inlägg tidigare, men det var ju sant. Nu med det senaste mycket positiva resan i minnet, så är det inte helt omöjligt att vi tar en biltur snart igen.

I helgen har vi firat min man som fyllde år, vi har shoppat sista julklapparna, varit ute och ätit utan barn, klätt granen med alla kusinerna, fikat en massa, ätit julbord och English brunch som min syster och hennes man ordnade. Vi är mätta!

Födelsedagsfrulle på sängen                                           Gratulanter
 
Vi hittade en ny lekplats                            Mors alla goda kakor

Granpyntning                                              Årets första julbord

Granen framifrån                                              Granen bakifrån
 
I går kväll gjorde jag två sillar till julbordet och idag har vi bara bakat, gjort pepparkakshus, dukat, lagat mat, fixat i huset, bakat lite till och tagit fram sängar mm till alla gäster som kommer imorgon. Vi ska fira jul hemma hos oss i år med min mans familj. Vi blir 13 personer, så det är lite att stå i med förberedelser, men det är bara roligt! Det är väldans skönt att vi har sängplatser till alla, stolar i alla storlekar och former, tallrikar, bestick mm. Det ska bara ställas i ordning. Men som sagt kul, tycker både jag och min man!

 
Nåt som är nytt för mig, är att vi lägger alla klappar under granen och tjejerna är SÅ exalterade. Storasyster har trånat efter klapparna hela dagen, läst på etiketterna och delat upp hennes och lillasysters klappar i två högar. Oj va de längtar till morgondagen! Jag kan verkligen minnas känslan, men vi brukade alltid få vänta till efter Kalle Anka innan vi fick första presenten. Snacka om lååååång dag!
 
Jag önskar er alla en riktigt fröjdefull Jul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar