fredag 13 december 2013

Glad Lucia

Ja men jag fortsätter väl på jul- och decemberspåret.
 
Pepparkaksbak med mina små sockerbagare igår. Även om det blev mer deg i vissa magar än vad det blev kakor på plåten. Huvudsaken var att ingen fick ont i magen.
 

 

Och sen klädde jag, som traditionen bjuder, den riktiga luciakronan med lingonris som jag plockat i skogen, strök lucialinnen och röda sidenband, märkte upp alla luciakronor, ljus och skor och landade i soffan med en kopp te medan Ivar drog fram utanför husknuten.
 
Nu är vi redo för Lucia! Det blir två luciaframträdanden på förskolan i dag och jag lämnade två väldigt entusiastiska och sångsugna tjejer i morse. "Stellan Staffedräng" eller "Staffan Stallegran" verkar vara favvislåten. Det är verkligen något visst med Lucia. Nästan magiskt. Glad Lucia!

 


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar