fredag 17 januari 2014

T.G.I.F.

Då har helgens startskott gått! Vilken lång vecka det har varit! Kanske för att det varit den första hela arbetsveckan på länge. Svårt att komma igång efter ledigheten och en tokig förstavecka. Men på jobbet har det i alla fall kommit igång, det har det gjort. Det känns som om varenda kotte har kommit tillbaka efter långledigheten och vill ha allt som de sköt upp innan jul, gjort nu.

Till på köpet var det väldans svårt att komma ur sängen idag. Det tyckte både jag och tjejerna. Så när lillasyster kröp ihop i min famn, tittade på mig med sina glittrande bruna ögon och sa att hon inte ville gå till förskolan idag, så var det svårt att motstå. De kommer ändå gå så många dagar på förskola, skola och jobb i sina liv, så varför inte skippa en liten halvdag? Ingen större skada skedd. Jag vet förstås inte om min chef skulle hålla med om det, men samtidigt så roar sig tjejerna väldigt bra själva och de respekterar när telefonen ringer och jag stänger dörren till kontoret. Det är egentligen bara när de behöver en fredsmäklare, kock eller rumptorkare som jag behöver gripa in.

Syskonmys framför Bolibompa

Ute ligger snön vit, solen lyser, himlen är klar och snön faller som i slow motion. Svårt att fånga på bild, men oj va det är vackert! Happy Friday!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar