söndag 5 januari 2014

Borta bra...

...men hemma bäst. Eller? Vi hade väldigt gärna tagit med oss vädret hem! Huvaligen vilket ruggigt väder det är här hemma! Och mörkt. Inte konstigt att många människor blir deprimerade här uppe i norr.

Mörket hjälper ju inte direkt eftersom vi har kommit in i ett sovmaraton nu när vi har varit borta. Vi har skakat om i våra vanliga rutiner och sovit längre än vanligt på morgnarna. Jätteskönt! Problemet är väl det att vi har tagit med oss sovvanorna hem. Inte ens en elefanthjord skulle kunna väcka mig på morgonen nu och jag som annars brukar vakna när en knappnål faller i golvet. Antar att det är det som kallas att vara avslappnad. Det var längesen jag provade på det så det känns väldigt främmande. Lite förbjudet på nåt sätt.

Jag insåg detta i morse när lillasyster kom in till mig och jag beordrade mumlade att "gå och lägg dig, det är mitt i natten", vände mig irriterat om och upptäckte att klockan var 09:43. Tur att jag har en morgonpigg man! Han hade stigit upp redan 08:30.

Hur ska vi kunna vända tillbaka våra tider och lyckas med konststycket att vakna självmant utan väckarklocka kl. 07:00 nästa vecka? Det här jullovet är helt uppochner. Både tids- och vädermässigt.
 
     
Sparkcykel i januari?!

Hur som haver, vi tänker fortsätta vårt lata leverne innan allvaret börjar på tisdag. Utan dåligt samvete. I helgen har vi promenerat lite, packat upp väskorna så smått och under tiden tvättmaskinen gått och tjejerna sovit middag/vilat, har vi läst lite böcker med brasan i bakgrunden.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar