lördag 18 januari 2014

Jag är på gång!

Min träning består till största delen av gång. Till viss del också i att springa till dagis när vi är sena. Allvarligt, hur lång tid ska det ta att ta på två små individer vinterkläder???

Hur som haver, gång. På senaste, mer pulsande och omkringhalkande i snön, men ändå nåt liknande gång. Och det verkar ge resultat. Vinterpromenader tillsammans med ändrad kost har resulterat i en viktnedgång på -0,6 kg på tre dagar. Hurra för mig! Ja, ja visst är det antagligen vätska som försvunnit ur kroppen bla, bla, bla, men det går i alla fall åt rätt håll. Man får vara glad för det lilla.

Egentligen var det -0,6 redan igår efter två dagar, men jag slarvade lite i går kväll när svärföräldrarna kom över på middag. Jag kunde inte motstå de chokladdoppade kokostopparna. Till mitt försvar var de LCHF och här kommer receptet.

Ingredienser:
2 ägg
50 g smält smör
200 g kokosflingor
Rivet limeskal  
100 g 70% choklad

Gör så här
Blanda ihop allt och forma små toppar. Grädda på bakplåtspapper ca 10-12 min i 175 grader. Smält chokladen och doppa kokostopparna. Låt svalna i kylen en stund.


Annars har jag ätit så mycket kyckling att jag snart ser ut som en. Kycklingsallad, kycklingwok, Thaikyckling osv. Tur att jag gillar kyckling, men ikväll blir det kött.

Nu är det dags för lite kollektiv svettning när familjen ska spela tennis. Play ball!
 

Kyckling i olika former
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar