onsdag 15 januari 2014

Nu ska skinkan bort!

Och sillen. Och chokladen. Och julölen. Och brödet. Och köttbullarna. Och kakorna. Och vinet. Ja, ni fattar.
A moment on the lips. Forever on the hips.

Men nu ska det bli ändring på det. Hela hösten har varit full med fester och myskvällar som tyvärr har satt sina alldeles för tydliga spår. Jag har helt medvetet undvikit den där vågen i flera månader trots att den har stirrat på mig från sitt hörn och försökt påkalla min uppmärksamhet. Jag har även skyllt på fukt i garderoben eftersom alla kläder krympt en aning. Seriöst! Hur kan man lura sig själv så länge och tuta i sig att det nog inte är så farligt? Skäms på mig!



Jag har gjort det förut och nu ska jag göra det igen. Jag gick ner alla mina graviditetkilon och lite till efter båda mina barn och nu är det dags att hitta tillbaka till min nöjdvikt. Jag och min kropp är dock lite oense om var den ligger exakt, men några kilo bort är den hursomhelst. Finslipningen tar vi när vi väl kommit dit. I april kanske.

Nu förväntar ni er kanske en sån där "före"-bild, men riktigt så kul ska vi inte ha. Ni får nöja er med en liten uppdatering då och då och några mattips. Jag kommer köra lite LCHF blandat med träning. Inte 100% LCHF, men mindre kolhydrater iaf. Det funkar bäst för mig och enklast att fortsätta äta sen och så kan man även slänga in en och annan kolhydrat

Till frukost åt jag ett mandelbröd som man gör i micron. Såååå smidigt!

1 ägg
1 dl mandelmjöl
25 g smält smör
Linfrön, solrosfrön, sesamfrön eller liknande
Blanda ihop allt i en djup tallrik och skjuts in i microugnen i 2 min.
Smaklig spis!

Till lunch blir det kycklingwok med strimlad vitkål, morötter, paprika mm.

Nej, så här behöver det inte alls bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar