torsdag 26 september 2013

Storasyster har knäckt koden

Nu kan storasyster cykla! Hon har varit på gång ett tag, men eftersom vi inte har övat så ofta (skäms på oss föräldrar), har det inte riktigt släppt. Förrän igår. När hon helt plötsligt insåg att hon cyklade själv, tjoade hon om och om igen:
"- Jag kan! Jag kan! Jag kan!"
Sen sa hon stolt med världens största leende:
"- Jag lärde mig direkt."

 
 

Kvällscykling/promenad
På cykelpromenaden hade tjejerna sina nya hoodies som kom med posten idag. Åh så spännande med paket! De slet upp paketet och blev så glada så glada över innehållet! Det innehöll var sin mormorstickad fin glitterkofta och var sin GAP-hood i fleece direkt från London. Tack mormor & morfar!

Paketöppning och glada miner 

Idag var det min mans tur att stå för maten och då blev det en höstgryta med kött, morötter, svamp och en massa annat gott! Vi kör på med vårt hösttema.

        Gott & tjusigt serverat                           Tjejerna fick ett Rapunzeltorn av ris
 
Under middagen började det plötsligt "regna snö". Hagla med andra ord. Tjejerna blev himlastormande förtjusta och sprang ut i bara strumplästen för att samla hagel. Till deras besvikelse, smälte det i handen.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar