måndag 16 september 2013

En obokad helg

Helgen som gick var i fredags helt obokad (förutom ett barnkalas) och vi ville verkligen ha det just precis så - inget inbokat. Bara påta omkring här hemma. Sen vet jag inte vad som hände, men helgen fylldes ändå med en massa, massa saker. Kul saker, men ändå. Vad hände med att bara vara och ta det lilla lugna?

I fredags åkte jag och min man på en snabb vända till några olika bilfirmor för att se om vi kunde hitta en liten billig extrabil. Vi har förstått att det kan vara bra så att vi båda blir lite mer självständiga och kan ta oss vart vi vill när vi vill. Dessutom blir det billigare för min man att pendla fram och tillbaka till stan i en liten bil än i vår SUV.

Efter en misslyckad och lite deprimerande bilrunda, hämtade vi våra små på förskolan. Under tiden vi svängde ihop fredagstacosen bjöd tjejerna på uppträdande i form av en rockig variant av "Lille katt". Efter middagen tittade vi alla på "Mio min Mio" och åt popcorn. Precis som fredagsmys ska vara!
 

                                 Rockig "Lille katt"               Bäst att hålla pappas tumme när filmen blir läskig

På lördagen packade vi in tjejerna i bilen och åkte till fler bilfirmor. På vägen dit svängde vi inom en biltvätt och det fick igång tjejerna. Oj, oj, oj! De älskar verkligen biltvätten.

Storasyster är tänd

Sen var de inte det minsta intresserade av att vänta lugnt och stilla i bilhallen, utan de lekte gömme mellan bilarna och sprang omkring som tokiga! Jag tog beslutet att istället ta med mig E & T, som verkade gå på Speed sen biltvätten, till närmsta park medan min man provkörde några bilar i lugn och ro. Efter misslyckat prutande på en Peugeot 207, åkte vi hem till Ön igen utan nån ny bil.

 

I Vanadisparken

Sen var det ombyte på 10 minuter och dags för kalas för storasyster och sen hem för mer lek med granntjejerna. På kvällen blev vi spontaninbjudna till några andra grannar på lite vin och hemmagjord stenugnsbakad pizza gjord i deras egenmurade stenugn. Mums va gott! Och trevligt! Tjejerna somnade ovaggade och jag och min man stannade uppe och kollade fler bilar på nätet. Spännande lördagsnöje vi har va?

 
                              "Knorren på grisen"                          I säng med alla nödvändigheter

På söndagen åt vi frukost ute i solen på altanen. Antagligen den sista för i år, så vi njöt extra av våra smoothies, american pancakes och kaffe. Så ska en söndagmorgon vara! Sen packade vi in hela familjen igen och drog ut på biljakt och till vår stora glädje hittade vi faktiskt en bil. Pappa D provkörde, förhandlade och tog i hand på saken för att på em hämta bilen. Sen for vi hem för lite lunch och muffinsbak. Jag hade nämligen fått en muffinsbok i namnsdagspresent av mina svärföräldrar, så den ville jag prova. 500 muffinsrecept. Nu är det bara 499 kvar att testa.
 
                                                           Blåbärsmuffins fick godkänt
 
Därefter kom mina svärföräldrar på fikabesök och sen var det dags att åka och hämta vår nya bil!
 
Silverpilen Leon eller "Felipe" om E får bestämma

Lite fix i trädgården innan regnet kom och sen satt vi inomhus och åt en hastigt ihopmeckad lasagne och rödvin. Det var den helgen det. Hur kunde den gå så snabbt? Vår heeeelt obokade helg. Men kul hade vi! 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar