torsdag 19 september 2013

Hösten är här

Igår var verkligen ingen bra dag. Efter morgonens fight, gick plötsligt vår sex månader gamla TV, som kostade alldeles för mycket pengar, sönder. Skärmen ser nu mer ut som ett konstverk av Piet Mondrian, och det är ju inte riktigt tanken.


Konst eller bara konstigt?

 
Men inget ont som inte för nåt gott med sig, eller hur? I morse åt vi alla frukost vid matbordet tillsammans. Ingen tog mackan i språng, ingen åt sin mat ensam efter att hen servat alla andra och ingen åt framför TVn.  Vi hade en lugn och harmonisk familjefrukost. Precis som i flingreklamen. Nästan.

Bild lånad från Kellogg´s

Och lämningen på förskolan gick lika smärtfritt den. Pappa D skötte den biten idag.
 

"Dagens"

Annars kan jag rapportera att hösten hittat till Ön. Så fort det gick! Ena stunden var det sommar och värme och sen 9 grader och regn. Men jag välkomnar faktiskt hösten. Jag var inne i stan i veckan och hösten slog emot mig på Hötorget. Älskar Hötorget och alla frukthandlare som ropar efter en.
” - Billigt, billigt! Vackra fröken, kom och smaka.”
Det är som att man är på en marknad i Mellanöstern.  Förutom att det är lite kyligare och språket är annorlunda. 
 
 

Härliga Hötorget
 
 Goda höstdelikatesser
 


 

Hur som haver, hösten med sin friska luft och sina härliga färger är magisk! Dessutom kan man med gott samvete kura upp sig i soffan under en filt med en kopp te, eller varför inte ett glas rött? Jag mötte faktiskt upp min vän N igår kväll och njöt av ett glas rött och lite tjejsnack, på just restaurang Rött på Rörstrandsgatan. Mysigt!

Välkommen hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar