torsdag 12 september 2013

Check, check och snart check

I och med att jag fortfarande var ledig i augusti så passade jag på att boka in alla besök som man måste göra på BVC, hos tandläkaren, frisören och allt x2. Det är alltid lite klurigt när man flyttar, att hitta nya, lika duktiga tandläkare etc. som förut. Och var börjar man? Jag frågade runt bland grannar och googlade friskt. Till slut lyckades jag hitta världens gulligaste tandläkare som bara ligger ett stenkast från vårt hus. Hon var mjuk och proffsig på en och samma gång. Bara det att hon hade rosa gummihandskar istället för vita fällde avgörandet för tjejerna (och mig). Så nu har hela familjen en ny lokal tandläkare. Check.
 
 
 
Hello Kitty fick följa med                          Fina rosa gummihandskar
 
Och så var det dags för BVC. Storasyster på 5-årskoll och lillasyster på 3-års. Det gick så bra och båda fick MVG i allt! Såklart. De var så smarta, duktiga på tal, i motorik, långt fram i utvecklingen, bra längd och vikt. Sa jag smarta? #stoltmamma
Check.
 
Lagom lång 3-årstös

Augusti bjöd också på många soldagar och ännu mer bad. Härligt! Men vi var ganska ensamma på stranden mitt i veckan. Antar att alla andra höll till på jobb och skola. Jag hade dock vuxensällskap av mina föräldrar som var uppe i nästan en vecka. Så mysigt!

En hel strand bara för oss...
 
...och familjen Svan
 
Cykelträning stod också på schemat i augusti. Storasyster sa bestämt i våras att hon ville ta bort stödhjulen eftersom hon ville kunna cykla själv när hon fyllde 5 år. Usch och fy skäms på oss föräldrar som inte sa:
- Javisst, vi tar bort dem på en gång."

Nu är stödhjulen i alla fall borta. men E är den enda 5-åringen på gatan som ännu inte kan cykla riktigt utan än eftersom hennes föräldrar inte orkar springa ikapp med henne på cykel. Det är gympaskor och svettband som gäller när man ska ut och träningscykla med E. Duktiga tjej som trampar på så bra! Mamma ska bättra sig. Jag lovar. Snart check på cyklingen också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar