torsdag 12 september 2013

Sommaren var inte kort

Och så kom sommaren. I år var/är den lång och varm. Lika fin som sommaren -94 tydligen och den sommaren verkar alla ha bra minnen från. Oavsett om det var fotboll, bad eller bara lata dagar. "När vi gräver guld i USA..."

Bild lånad från Ystads Allehanda
 
Vi har lyxen att kunna vara både på västkusten och ostkusten om somrarna eftersom vi har våra respektive familjer där. Så vi kryssar lite fram och tillbaka. När solen skiner i väst, ja då är vi där, och tvärtom. I år har vi faktiskt varit mest hemma i huset och bara njutit större delen av semestern. Det är lyx om nåt! Att kunna vara hemma.
 
 
 
Hopp i sanddynerna på västkusten

 
     Kaninglass                                         Solnedgång på västkusten

Kvällsdopp

        Far & dotter                                       T gör sandkaka på busmorfar


Min man

Sandslottsbyggande
 
Solnedgång i Roslagen
 
Mina svärföräldrars lantställe
 
 Dessutom lyckades vi också få till en resa med några vänner till Astrid Lindgrens värld och en tur till Kolmården med några andra vänner. Om någon för sex år sedan hade sagt att jag skulle spendera mina dyrbara sommarveckor på ALV eller Kolmården och trängas med andra svettiga barnfamiljer, torka kladdiga glassfingrar i Villa Villerkulla och frikissa ett potträningsbarn bakom Bullerbyn i miniatyr hade jag nog skrattat gott...Men saker och ting ändras. Det är livet.

 
     Storasyster är tänd                                     Hos Emil i nya Katthult     

          
             Lunchtajm!                                     Sitt ner i linbanan, tack!
 
 
Vi har också firat födelsedagar och namnsdagar så det står härliga till denna sommar. Finns det nåt att fira, så ska det firas. Det är min filosofi!

 
 Flaggan i topp på storasysters 5-årsdag               Namnsdagstårta för alla fruntimmer
 
Min man har i sommar utnyttjat några av våra underbara föräldradagar för att kunna vara ledig med familjen i hela sex veckor! Själv har jag varit mellan två jobb, så jag har haft långledigt juni-augusti. Bästa planeringen i år!  

Bad på Ön                                       Besök på Skansen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar