onsdag 30 oktober 2013

Tjejmiddag

I går kväll hade jag några vänner över på middag och mina döttrar var SÅ uppspelta för de skulle få vara med på en riktig tjejmiddag! Min ena kompis har en nyfödd liten tös också så vi var totalt sex tjejer på tjejmiddagen. Tre över 30 år och tre under 5 år.

Storasyster ville klä sig festfin kvällen till ära och drog på sig en kalasklänning. Lillasyster ville ha sin Barbapapapyjamas med tights under och frågade om hon såg cool ut.
"- Jajamensan", svarade jag. "Jättecool!"

Men precis när gästerna hade kommit innanför dörren, svidade tjejerna om till sina häxkläder. Såklart att man ska ha häxkläder när det är fest!

Två häxor beundrar lilla L

Häxkläderna fick sitta på hela huvudrätten, som för övrigt var fisksoppa, men lagom till efterrätten svidade de om till outfit nr. 3.

 
Fröknäcke i ugnen och fisksoppa - allt utan gluten och laktos  


Sen var det dags för lilla L att få åka min 30 år gamla Emmaljungadockvagn som ser lika fin ut idag som den gjorde för 30 år sedan. Det kallar jag kvalitet! Jag vet inte hur många plastvagnar tjejerna har avverkat genom åren, men denna består.
 
Mammorna på en tur med sin lilla docka & sen gos i soffan

När pappa D kom hem tog han på sig det ärofyllda uppdraget att natta två trötta men glada barn. Tror att han snittade nattoalett och läggning på ca 58 sekunder per barn. Sen snarkades det gott. Bra jobbat! Rekord tror jag nog minsann.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar