onsdag 2 oktober 2013

Fuck cancer!

Ny statistik visar att flera olika cancerformer har minskat på senare år, men det känns verkligen inte så. Jag har väl tidigare varit lyckligt förskonad från "kräftan" i min nära sfär (peppar, peppar!), men i år känns det verkligen som att den har krupit närmre. En gammal vän dog tidigare i år alldeles för tidigt och flera av mina föräldrars vänner har  lämnat jordelivet, också för tidigt. Mina syskons vänner kämpar mot cancer liksom en väns lilla dotter.
 
Min vän som dog kommer aldrig få se sina barn lära sig att cykla, börja skolan, ta körkort eller träffa sina barnbarn och det gör mig så ont. Jag vill inte att det ska hända igen. Cancer är en fruktansvärd sjukdom. Den värsta tänkbara. Därför känns det ännu viktigare för mig i år att stödja cancerforskningen.
 
Oktober månad är bröstcancermånaden och alla kan vi göra något. Skänk en slant, köp ett rosa band eller en liiiite dyrare påse på ICA. Jag säger bara, fuck cancer!


 
 
 
Köp ditt armband här
 
Nu ska jag snart gå och hämta mina små hjärtan på förskolan och sen kommer pappa D hem tidigt. Familjemiddag och mys står på schemat. Det känns extra viktigt att ta vara på de små stunderna i vardagen när man tänker på de stackare som kanske inte har sina kära hos sig längre. Älskar min fina familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar