tisdag 29 oktober 2013

Huliganer i förorten

Nu börjar det nästan likna Husbykravallerna här på Ön. Huliganer som är ute sent om nätterna och bränner bilar...kastar ägg. Just det. Vår garageport har blivit vandaliserad av ett litet ägg.

Vet ni hur svårt det är att få bort intorkat ägg? Tur att vi har en högtryckstvätt.

Jag kan väl förstå att den kommersialiserade Halloween med kostymer och en massa godis är lite kul för kidsen. Men någonstans tycker jag väl att man kunde lämna sabotaget i USA. Vi fick två besök i lördags och vi bjöd på det vi hade hemma - tablettaskar, klubbor och nygjorda chokladbollar som för övrigt ett väluppfostrat monster tackade väldigt artigt för och sa:
"- Vilka goda chokladbollar ni har gjort."
 
Och dagen efter upptäcker man ägg på garageporten. Nu tror jag iofs inte att det var dessa monster som hade kastat ägg eftersom de är våra närmsta grannar - dumt att skita där man äter, som det så fint heter. Antagligen var det någon som ville kasta prick på vårt garage. Ett pojstreck helt enkelt, men ändå. Det är nu jag märker att jag har blivit gammal. När det är jag som ojar och ajar mig över bus på bygden. Bäst att ta mig i kragen och avtanta mig lite. Busa tillbaka kanske?
 
Men vad gör väl lite ägg på garageporten när vi ju faktiskt har fått en extra timme i helgen. 60 hela minuter. JAG HAR FÅTT TID. Det som jag jämt saknar. Men vad ska jag då göra med all tid jag nyss inkasserat? Fixa de där fotoböckerna kanske? Göra egen glögg? Sätta upp tavlor på våra kala väggar? Klippa 30 naglar? Ringa det där samtalet? Eller ska jag kanske ge mig ut och kasta lite ägg på garageportar nån kväll iklädd en Scream-mask? I en timme eller så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar