torsdag 10 oktober 2013

Finkultur

I namnsdagspresent för en tid sedan fick jag biljetter till Dramaten och föreställningen "Farliga förbindelser". Vi har flera gånger sagt att vi skulle vilja besöka Dramaten, men aldrig kommit dit. Förrän igår. Snälla farmor och farfar kom för att ta hand om tjejerna och jag åkte in till stan för att möta upp mannen min. Det där med att vara barnfri känns nästan lite förbjudet. Som att man skolkar.

Så igår skolkade vi från vårt föräldraansvar och gick där hand i hand genom Stockholm utan att någon körde barnvagn, bar ett barn på axlarna, jagade efter någon som är på väg att smita iväg, snöt någon näsa, famlade efter ett gammalt russinpaket ur väskan eftersom någon är huuuuungrig. Bara jag och mannen, precis som det var när vi träffades i början.

Innan teatern började åt vi lite mat och unneliunnade oss ett glas vin mitt i veckan. Ännu mer bus. Men så var det ju faktiskt lill-lördag.
 
 



Mycket bra platser på rad 4


Föreställningen var jättebra, om än lite väl djup på slutet. Jonas Malmsjö fick absolut högsta betyg och då ska ni vet att jag verkligen inte gillade karln innan jag såg honom live igår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar