torsdag 3 oktober 2013

Termometern visar: Vinter

Det var en väldans kort höst vi fick. Nu blev det helt plötsligt vinter. Frost, halka och minusgrader - brrrr! Är väldigt nöjd med att jag var ute i god tid i år med att förnya vintergarderoben för tjejerna. Nu är det bara ett par vinterskor till storasyster och kläder till mig själv kvar. Det brukar bli så att barnen är kittade till tänderna, men att jag helt glömmer mig själv. Tänkte faktiskt unna mig både ny vinterjacka och nya vinterskor i år. Efter förra tokkalla vinter, så tänker jag inte ta några risker. Att frysa är nåt av det värsta jag vet! Ska bara hitta lite tid att shoppa.


 

 
Tur att vi hann plocka undan utemöbler, parasoller, hängmattor och annat i helgen. Nu är det bara studsmattan som ska ner också, sen kan vintern komma.

Höstfint i krukorna                                           Tomt på altanen

Igår fick jag besök av min vän P som har en 1 månad gammal bebis. Sååååå söt! Det är nästan så att jag blir sugen på en till. Men så kommer jag plötsligt på att man ska vara gravid i 9 månader (med allt vad det innebär), amma (jag är inget fan), alla sömnlösa nätter, blöjbyten, börja om med sovrutiner, hjälplöshet, barnsäkra huset, lära gå, mer trots, tre barn att bolla...och så försvinner suget. Snart hoppas jag att lilla L är stor nog så att jag kan få passa henne :)


           Lilla söta L i min famn                    Mina stora tjejer sköter shoppingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar