tisdag 15 oktober 2013

Finns det osjälviska goda gärningar?

Ja, men det var väl attans va tiden springer på! Det är redan ny vecka och snart helg igen. Antar att tiden går fort när man har roligt!

I förra veckan började storasyster hosta en hel del om nätterna och hon kände sig lite hängig i torsdags, så båda tjejerna fick stanna hemma med mig. Och tro´t eller ej, det gick en hel dag utan bråk, tjat eller gnäll. Halleluja! Vi levde i symbios alla tre hela dagen och när jag jobbade lekte de tillsammans så fint, så fint.
 
Det är en stor fördel med att jobba hemifrån nu när tjejerna har blivit lite äldre. Jag vet att jag försökte jobba med sjuka barn i vintras och det gick då rakt inte alls. Klart att olika faktorer spelar in som t ex antal sjuka barn, vilken sjuka det är (host & snor vs kräksjuka) och dagsform på samtliga inblandade.  
 
Storasysters nya favvospel: Bokstavsspelet

På fredagar jobbar min man 1/2-dag så då blev det VAB 1/2-dag medan jag var inne i stan på kundbesök och tjejlunch med min mans bröders fru/fästmö och hans mamma. Det var ett mycket bra initiativ av M och jag tänker försöka ta över stafettpinnen och bjuda hit alla någon dag snart. Ska bara försöka hitta en dag när alla kan. På lunchen fick jag även lite bebisgos med 7 månader lille L. Sötis!
 
Vinlunch på en fredag                                  L:s lilla fot & hand

Men trots lite hosta var storasyster piggelin och gick på dansen i fredags. Hon skulle inte missa den för alla bacillusker i världen! Hon har verkligen hittat sin grej i dansen! Kul! Ser fram emot att se uppvisningsdansen!

På lördagen slog vi ett slag för återbruk och köpte en bokhylla till mitt kontor på Blocket och lämnade in en massa bebiskläder till kyrkans loppis. Vi tjänade en liten slant samtidigt som vi gav till välgörenhet. Sånt känns alltid lite extra bra. Det får mig att tänka på ett "Vänner"-avsnitt om osjälviska goda gärningar. Finns det sådana egentligen?



Sen kom två av barnens kusiner på besök och de lekte som bara den.
Prinsessor på bal
Vår härliga hösthelg slutade med bad på söndagen! Jo då. Bad. Vi åkte till vårt favoritbadställe för en picknick och i ett obevakat ögonblick tog tjejerna av sig sina kläder (alla sina kläder!) och tyckte att de skulle bada. Istället för att ta fighten om att det är för kallt i vattnet, lät vi de skutta i som kalvar på grönbete. De skuttade i och upp ur det 9-gradiga vattnet några gånger till glädjetjut innan de kom på att det var kallt. Så vi virade in dem i varsin filt och körde hemåt till värmen igen.


 

Och så måste jag avsluta med dessa härliga höstbilder. Älskar hösten!

 

 Magisk kvällshimmel!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar