lördag 26 oktober 2013

Sjukstuga

Jodå, men så att ehhhh...kräksjukan har hittat hit. Redan i oktober! Bläcket hade knappt hunnit torka på förra inlägget om "Pandoras ask", så ringde de från förskolan och sa att lillasyster hade magknip och var väldigt hängig. Jag måste ha jinxat det!!!

Samma sak hände i förra veckan (att de ringde och lillasyster hade ont i magenn), men då var det falskt alarm. Det var det inte denna gång. Jag hann inte mer än att hoppa in i bilen förrän jag fick ett sms om att hon hade kräkts. Som tur var jag på förskolan på 2 minuter och hämtade hem båda mina töser.
 
Strax därefter fick vi lämna återbud till kvällens 73-årsfest (40+33 år) som vi verkligen hade sett fram emot. Min mans bror med familj skulle vara barnvakter, så vi skulle dels träffa de på kvällen och ha lite fredagsmys innan vi drog iväg på fest och sen skulle vi äta frukost och hänga även morgonen efter. Men icke då. Det blev till att torka kräk istället. Så det kan bli. Men det är väl livet.
 
 
 
Vädret var så fint, så lillasyster vilade lite på altanen. Frisk luft är bra!
 
Visst är det lustigt det där med barn? Hur snart de hittar energin igen efter att de har varit sjuka? En annan hade ju varit däckad och ynklig i säkert en vecka efter 12 timmars kräkkavalkad, men inte vår lilla 3-åring inte. I morse kom hon in till oss och utropade glatt:
"- I dag är jag frisk och får äta hur många kakor jag vill!"
 
 
Så här sjuk var lillasyster idag ("Skaka rumpan")
 
När vi nu ändå var i karantän, så passade vi på att "make the most of it". Vi pysslade, bakade och sjöng djurvisor på engelska (jag var grymt pedagogisk vill jag tillägga).


 
Chokladbollstillverkning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar