tisdag 18 mars 2014

I nöden prövas vännen

Tack alla söta som hörde av sig till mig igår när jag gnällde här i bloggen. I nöden prövas vännen, heter det ju. Ni vet vilka ni är - all kärlek till er! Tack för att ni finns i mitt liv ❤️

Livet är inte alltid en rak autobahn. Det är slingriga och snåriga stigar också. Och hur mycket man än försöker undvika de vassa taggarna, så fastnar man ibland och har svårt att komma loss. Men nånstans ser man ändå ljuset i tunneln och med hjälp av familj och fina vänner kan man ta sig dit och så småningom läker även revorna. Kvar blir ett ärr eller två som bleknar med tiden.

Idag är en bättre dag. Det finns hopp om livet. Några kul projekt på gång, men de är ganska livsomvälvande så det blir mycket tankeverksamhet som stjäl energi från vardagen.

På tal om nåt annat, så vill jag tipsa om vårt nya favvoprogram just nu "Husdrömmar" på SVT1, måndagar kl. 20:00. Tyvärr sändes det sista programmet igår, men det finns att kolla på SVT Play.

Förutom att man får följa olika husprojekt, får man även följa familjerna och deras livsöden. Det är en avskalad svensk produktion så man stöter på sjukdomar, personliga problem, skilsmässor och naturligtvis också glädje när drömhuset står färdigt. De håller för fullt på att spela in en ny säsong av programmet nu, så om du är i husbyggar/renovering/bygga ut-tagen, passa på att anmäla er. Kan tänka mig att man får en slant för sin medverkan. Kanske kan vara ett bra tillskott i byggkassan och en kul grej?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar