lördag 29 mars 2014

Ekologiskt otrogen

Förra veckan var jag hos frissan. Jag tycker alltid att det är svårt att hitta en ny när man flyttat. Jag brukar känna mig lite otrogen mot min gamla frisör och därför blir besöket väldigt olustigt.

Jag testade en lokal frisör förra sommaren, men blev inte riktigt nöjd, så med skam i blicken kröp jag tillbaka till min gamla frisör i stan och fick snällt förklara att jag hade varit hos en annan. Nu tog jag mig i kragen igen och på rekommendation av min granne, testade jag ännu en lokal frisör.

Förutom att det är nära och behändigt, föll jag för salongens unika miljötänk. De erbjuder nämligen hårvård med minsta möjliga påverkan på miljön utan att för den delen tumma på kvaliteten. De satsar på en naturligare och mer ekologisk väg till vackert hår. Alla deras produkter är utan gifter och helt ekologiska! Bra både för frisörerna som slipper andas in giftiga ångor varje dag, bra för kunden och bra för håret. Win - win - win!

Man kunde också köpa till ögonbrynsplock, fransfärgning, ansiktsbehandling eller annat under tiden man väntade på att färgen skulle verka. Snacka om att göra det bästa av tiden.

Dessutom bjöd de på den absolut godaste latten ever! Den var gjord på nymalda ekologiska kaffebönor. Man tackar! 

Mitt hår är väldigt speciellt och svårt, men efter en vecka är jag fortfarande nöjd. Det är stort.
Så förutom att mitt hår är fint och att jag fick en VÄLIGT god kaffe så är även mitt miljösamvete rent. Kan det bli mycket bättre?                                 

                                          Fina lokalt tillverkade koppar från Form Från Skå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar