fredag 28 mars 2014

Hurra för vårt äpple!

Som jag nämnde för en tid sedan, firar vi gärna allt som går att fira i denna familj och idag är det dags för vår äldsta dotters nästannamnsdag.

Hon är döpt efter min fina mormor som ska ha varit en otroligt snäll och god kvinna. Jag hann tyvärr aldrig riktigt lära känna henne eftersom hon gick bort alldeles för tidigt. Men alla fina minnen har jag kvar och hennes namn lever vidare i släkten.
Vår äldsta dotter har fått hennes ovanliga, men ändå väldigt tidsenliga namn, som tilltalsnamn. Det hade jag "bestämt" redan innan jag träffade min man så det var tur för mig att han dels gillade namnet direkt, dels att vi fick en flicka.

Hurra för storasysters nästannamnsdag idag! Hennes namn betyder "äpple" på flera olika språk och det är väldigt passande. För precis som äpplet är storasyster otroligt söt, mycket omtyckt, god med en liten gnutta syrlighet i karaktären.
 

❤️ Vårt älskade äpple ❤️
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar