onsdag 5 mars 2014

50 nyanser av grått

"Fifty shades of Grey" lär vara en kioskvältare på tantsnuskhyllan, men titeln stämmer också väldigt väl in på dagens väder. Och gårdagens också för den delen. Och dagen innan dess. Ja, ni hajar. Det är grått, grått grått överallt, vart man än vänder blicken. Jag trodde mig se en liten solstråle på min promenad igår, men det kan ha varit en hägring, för den försvann lika fort som den kom.

 
MEN jag har hört att det ska vända. Det pratas om VÅR på gator och torg. En väldigt tidig marsvår med soooool och värme! Om man kikar på väderleksrapporten säger de samma sak där. 8-10 grader och sol i Stockholm kommande helg och vecka. Man tackar!

Men så pratade jag med min kloka Mor igår som glatt berättade att visst kan våren komma tidigt, men det betyder inte att vintern är över för det, tralala. Och så började hon berätta historier om när det hade snöat både i april och i maj på det glada 60-talet. Uppmuntrande värre kära Mor.

Nej nu ska jag inte gnälla om vädret. Det är vad det är och det blir vad det blir. Det ser positivt ut den närmsta tiden och det ska jag ta fasta på.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar