måndag 24 mars 2014

Det här med att bo i hus...

Alltså, snacka om effektivitet på hög nivå! I helgen har vi högtryckstvättat klart hela terrassen (och den är STOR!), fixat med växterna i trädgården, varit sociala, tvättat all tvätt i korgarna, handlat mat, och mannen har jobbat. Vi har köpt ny cykel till lillasyster, monterat stödhjul och cykeltränat. Målat på huset, rensat garaget på cyklar, vagnar och annat som vi inte behöver längre, rengjort allt och lagt ut på Blocket - puh! Det känns som om jag verkligen skulle behöva en helgdag till nu för att ta igen mig.
 
Jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på vad vi gjorde om helgerna när vi bodde i lägenhet. Vi åt ofta frukost ute på ett franskt café i närheten, vi brukade hänga i parken med en kaffe, träffade vänner/lekkamrater till tjejerna, promenerade längs med Norr Mälarstrand, matade änderna och en och annan storhandling. Hjälp va mycket tid vi hade då som vi inte riktigt tog till vara på. Tänk så bra att man kan vara efterklok.
 
Mannen min in action
 
Lillasyster var mäkta missnöjd med att vi ska göra oss av med allt och grät lillaskuttårar och skrek så det hördes över hela kvarteret. För att få slut på hennes tjutande så erbjöd jag henne att förvara alla sakerna i sitt rum om hon nu så gärna ville behålla dem, och det nappade hon på direkt. Att jag aldrig kan hålla min trut stängd.
 
 
              Lillasyster i upplösningstillstånd                       Tjejerna på sina stora cyklar

Vi hittade inte mindre än fem vagnar (varav en är en tvillingvagn) och 10 cyklar av olika slag på fyra familjemedlemmar! Nåt måste vara allvarligt fel med oss. Vilka hamstrar vi är! Men nu ska hälften bort. Vi slår ett slag för återbruk och får pengar i kassan som vi kan göra annat kul för. Betala den senaste elräkningen med t.ex. Tjohooo! Sa jag att det är härligt att ha hus?

1 kommentar:

  1. Effektiva familjen är ni helt klart! Detta med hus verkar ju väldigt lockande ;-)

    SvaraRadera