fredag 14 februari 2014

Alla ❤️-dag

Varje år försöker jag intala mig själv att jag inte tycker om Alla hjärtans dag, men jag måste erkänna att det gör jag visst. Kommersialismen till trots, så gillar jag tanken på att det finns en dag om året då alla tänker lite extra på sina medmänniskor. Det kan vara att släppa före någon i busskön, hålla upp en dörr, ett leende eller en komplimang till en kollega på jobbet.

Jag läste en gång om en person som hade tänkt ta livet av sig, men just samma dag, var det en främling som log mot honom. Han ställde in sina planer för dagen och bestämde sig för att världen kanske inte var så hemsk ändå. Det tycker jag är vad Alla hjärtans dag handlar om.

En annan bra sak är ideella organisationer som använder dagen till extra klirr i kassan och det tycker jag är klockrent. Själv hjälper jag i år Hjärt- & lungfondens insamling till forskningen för hjärtfel hos nyfödda. Man kan välja vilket litet barns insamling man vill stödja. Esther, Tuvalis, Majas, Elmers, Theos etc. Hjälp fler små hjärtan att klappa!

Själv ska jag "fira" dagen med att vara tillsammans med min älskade familj och njuta lite extra av god mat, mys och ett gott vin.

Ta hand om varandra idag (och alla andra dagar)!
Puss & kram

 
             Två av mina tre ❤️                               Egengjort kort till mannen min

Tjejerna pysslar till pappa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar