måndag 6 oktober 2014

Världen snurrar

Just nu känns det som om att det händer så himla mycket i alla andras liv medans det inte händer något i vårt liv. Det är som om vi står helt stilla men världen runt omkring oss snurrar. Vanligtvis tycker jag att det är vi som snurrar, men nu är det alltså tvärtom. Flera vänner har fått barn, sålt sina lägenheter, köpt hus, bytt jobb, håller på att bygga hus, går i giftastankar och/eller har bokat trevliga långa semesterresor till andra sidan jorden.

Om det nu är så att vi står stilla mitt i förändringens tid, kan det möjligtvis vara nyttigt för oss? Jag har inte riktigt bestämt mig än för vad det där är för känsla jag känner i kroppen. Är det ett lugn eller en inre stress om att jag också vill göra en förändring?

Vi köpte ju iofs en sommarstuga i juni och har fixat med den några månader nu. Snart är det dags att stänga stugan för vintern och det känns såklart lite vemodigt. Behöver jag ett nytt projekt tro? Ett spännande jobb kanske? En flytt? Vad göra med min rastlöshet? Nån idé?
Eller är känslan "bara" en smygande höstångest?

En väns nya söta lilla bebis

Våra vänners nya lägenhet på fina Hornsbergs strand
 
Några andra vänners nya hus?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar