onsdag 8 oktober 2014

Giving People

I Sverige finns det många barnfamiljer som varje månad lever på marginalerna och har svårt att få pengarna att räcka till. Oroliga mammor och pappor som undrar hur tre paket pasta ska mätta en hel familj tills barnbidraget kommer. Barn som får gå och lägga sig hungriga och som fryser på vintern. Du kan hjälpa dessa familjer.

Organisationen Giving People fångar upp familjer runt om i Sverige som behöver kortsiktig hjälp för att klara sig ur en svår situation. Organisationen förmedlar inga pengar utan fokus ligger på barnen - mat, blöjor, välling, födelsedagspresenter, kläder och kanske det lilla extra som en påse lördagsgodis.

Jag har sedan starten 2013 engagerat mig i detta nätverk och idag har jag precis lämnat vinterkläder, skor, hygienartiklar, frukt och mat till en familj i vår kommun. De har fyra små barn att mätta och klä i vinter men deras otur på senaste har gjort att det har kört ihop sig med ekonomin. Jag tyckte mig se skamsenhet i mammans ögon när vi överlämnade kassarna, men tacksamheten i kramen gick inte att ta miste på. Vilket mod att be om hjälp!
Jag är inte rik, men jag vill gärna dela med mig av det jag har. Även en liten gåva kan göra stor skillnad. Ni som tvivlar på att hjälpen kommer fram via olika hjälporganisationer, här har ni en möjlighet att göra en insats. Det värmer något ofantligt i hjärtat att kunna hjälpa till.

Om du också vill bli givare eller om du behöver hjälp, kika på www.givingpeople.se/.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar