torsdag 9 oktober 2014

Fullmåne, google & horoskop

Jag har inte sovit ordentligt på två nätter. Vanligtvis har jag inga problem alls med att sova (jag är faktiskt fenomenalt bra på att sova) vilket bara kan betyda en sak, fullmåne.



Igår kväll lystes hela himlen upp av månen och när jag googlade (jo, jag googlar, vilket avslöjar att jag är över 30 år) fann jag att det tydligen var fullmåne i Vädurens tecken (?!). Jag fick googla "Vädurens tecken" och hittade att det förknippas med avsaknad av tålamod, krig och aggressivitet. Igår var det dessutom en månförmörkelse mitt på dagen vilken ska motsvara energin av fyra fullmånar.

Jag varken tror på eller sysslar med astrologi vanligtvis och jag brukar heller aldrig läsa horoskop, men nu säger mitt horoskop att:

"Inkomster, tillgångar och dina egna talanger behöver få sig en översyn. En inkomstkälla kan upphöra för att ersättas av en annan eller kanske bestämmer du dig för att sluta använda en av dina talanger i jobbsammanhang, för att istället göra något annat. De två senaste veckorna kan det ha varit mycket fokus på gemensam ekonomi, ägande och att dela saker med andra."

Jag måste erkänna att det är skrämmande likt mitt liv på sistone så bäst att hålla i hatten! Tydligen kan mycket få fart i samband med denna fullmåne, +/- 4 dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar