torsdag 30 oktober 2014

Halloween - en högtid för barn?

Nu är förberedelserna inför (om man frågar våra töser) årets happening, i full gång! Det verkar nästan som om Halloween har sprungit om självaste julen i popularitet och det säljs pumpor, spöken och skelett i var och varannan affär. Det är bara Halloweenklappar och Spökplumpen på TV kl. 15:00 som saknas.

Såklart (?!) har vi hoppat på trenden och har därmed karvat pumpa, köpt godis i mängder till alla
(i min mening) godistiggande barn och fixat med spindlar, skelett samt häxhattar.

- Det är ju för barnen...inbillar jag mig samtidigt som jag kommer på mig själv att småle när jag smider planer på hur jag ska lägga plastspindlar i tjejernas mjölkglas och i smyg övar på mitt allra läskigaste häxskratt. Undra just om denna kommersiella högtid verkligen är bara för barnen..?

   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar