onsdag 7 maj 2014

Till arbetsmarknadens förfogande

Fr.o.m nu på måndag kommer jag stå till arbetsmarknadens förfogande. Grattis arbetsmarknaden!

För en månad sen hade jag ett spontant (trodde jag) möte med min chef där han berättade att företaget inte gick så bra som förväntat. Jag hade gjort ett jättebra jobb med alla de svenska kunderna, men tyvärr haltade företaget pga. bristande intäkter på utlandssidan (inte mitt ansvarsområde vill jag tillägga). Men kontentan av det hela var att han inte kunde ha mig kvar och eftersom vi bara är två anställda på projektledarsidan och han är den andre, så var det liksom inget snack om vem som skulle få gå, moi.

Sen rasslade det till och jag fick in jätteordrar på jätteordrar som helt plötsligt ökade upp siffrorna rejält så då blev min chef helt eld och lågor och ville återanställa mig igen. Han skulle bara räkna på det och prata med banken.

Idag fick jag beskedet att det tyvärr inte gick ihop sig rent ekonomiskt ändå och att min sista dag blir alltså nu på fredag. Snacka om bergochdalbana.

Nu får ni inte tro att jag är bitter för det inte. Inte alls. Bättre tillfälle att vara långledig på kunde man ju inte ha. Juni, juli och augusti.

Nu väntar träning, fix i hus och trädgård samt jobbsök såklart. Jag vill helst hitta ett jobb lagom till september så att jag kan vara ledig med min familj juni/juli och sen skola in tjejerna på förskola och skola i augusti. Det är min plan, sen får vi se hur det går. Om drömjobbet skulle landa i knät på mig innan dess, så får vi ta det då. Jag skulle faktiskt kunna ha det så här. Jobba september-maj och vara ledig juni-augusti. Det vore nåt det.

Tips om spännande projekt-/ produktionsledarjobb, kommunikatörsjobb, informatörsjobb eller dylikt är välkomna! Väst- som ostkusten. Vikariat eller hel/deltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar