tisdag 6 maj 2014

Garagesanering de luxe

Jaha, det var den lugna långhelgen det. Jag hann knappt ens säga "musfälla" så var den ledigheten över. Som ni förstår har vi ägnat helgen åt musjakt och sanering av garaget. Inget ont som inte för nåt gott med sig. Det var riktigt skönt att komma i ordning i garaget. Som Gert Fylking skulle sagt:
"- Äntligen!"


                                Garageröjning                                     Fågelfrö på menyn

Vi har lyckats fördriva inte mindre än sju små skogsmöss. Jag måste erkänna att de är väldigt söta och lillasyster ville väldigt gärna behålla en, men nej tack. Inte i mitt hus. Eller i mitt garage för den delen. Min man skulle nog väldigt gärna vilja säga: "- Inte i min skridsko!" För det var precis där mössen hade haft ett av sina bon. Han var måttligt road vill jag lova. Jag kvävde mitt skratt så gott det gick. Fy vilken elak fru jag är. Skrattar bäst som skrattar sist...




När vi ändå hade ångan uppe, passade vi på att ta en tur till IKEA för att handla lite grejer till tvättstugan. I ett huj hade min händige herre monterat upp hyllor och tvättställ i tvättstugan. Imponerad är bara förnamnet!

Vi tog också en tur förbi en bilfirma i jakt på en ny bil. Men det var tydligen fler som var lediga denna helg och var i bilköpartagen för de bilar som vi hade siktat in oss på ute på nätet, var redan sålda. En av "våra" bilar såldes t.o.m mitt framför ögonen på oss. Tjejerna tackade bilfirman med varsitt rejält besök på kundtoaletten med tillhörande odör. Att säga att våra döttrar var diskreta och artigt frågade säljaren efter toaletten eftersom de behövde pudra näsan hade varit en underdrift.
 
 
Annars, inte mycket nytt. Jag kämpar på mot min mansförkylning från h#%&#"#t. Att den aldrig vill ge sig! Den är inne på dag sju nu. Med vitlök och C-vitaminer ska jag minsann besegra den. Jag ska. Jag SKA. JAG SKA. Eller så använder jag lite narkotikaklassade preparat som vi köpte i NYC. Ännu bättre!


Förbjudet (?) i Sverige

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar