lördag 24 maj 2014

Life is a holiday under the sun

Jag hörde det uttrycket i veckan när jag lyssnade på Peter Carlssons sommarprat från 1999 och jag tycker att det är så passande för de senaste dagarna.
 
I onsdags njöt jag en heldagslunch i det fina vädret med min svärmor och mina två svägerskor. I torsdags var jag på en trevlig jobbintervju följt av gräsklippning här hemma- Jag grejade med datorn, ringde några samtal för att sen hämta tjejerna tidigt och leka i vattenspridaren med alla barnen i grannskapet.


     
              Hannah & Amandas goda vin Perfect day                        Kusinpuss         


I går var det studiedag på förskolan så jag och barnen tog det lilla lugna och njöt mest av att vara tillsammans och av det fina vädret. På eftermiddagen kom pappa D hem, vi öppnade en flaska rosé och grillade lite gott. Bara för att avsluta kvällen med en spontandejt med grannarna. Alla barn var ute till sent och hade vattenkrig tillsammans. Allt kändes väldigt medelhavsaktigt och osvenskt!


 

I morse åkte min man iväg på golfresa med grabbarna gubbarna och vi fick besök av min svägerska och två av barnens kusiner. Det blev ännu en härlig dag i det fina vädret!
Så kom ihåg, life is a holiday under the sun.

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar