måndag 26 maj 2014

Mors dag, varje dag!

Jag önskar att det hade varit Mors dag varje dag! Gårdagen började mycket överraskande med sovmorgon. Jo, ni läste rätt, s o v m o r g o n. Kl. 10 behagade lillasyster att vakna och ca 20 minuter efter det kom nästa solstråle upp. Då hade jag redan hunnit duscha, klä på mig, fixat frukost och kollat så att tjejerna verkligen levde x antal gånger. Plötsligt händer det, så ge inte upp alla ni småbarnsföräldrar där ute!

Sen blev det uppvaktning med blommor, fina teckningar, kramkalas och frukost på altanen som i och för sig fick ett abrupt slut när lillasysters mjölkglas på något oväntat sätt rann ut över både henne och mig. Nåja, ingen idé att gråta över lite spilld mjölk. Bara att duscha på nytt och leta fram en ny outfit för dagen.

Dagen till ära hade dessutom lillasyster gaddat sig med en tuschpenna över hela benen. På ena benet är det en bild av mig när jag var gravid med båda tjejerna samtidigt (jag måste varit elefantdräktig med den ena dottern) och på det andra benet hade hon skrivit hela familjens bokstäver. Ja, ni kan ju se själva.


Tyvärr hade hon fått fatt på en icke vattenlöslig penna...

 
Sen blev jag kidnappad över körd till en mysig restaurang vid vattnet där det bjöds på lunch på bryggan och glass i solen. Det blev en riktigt härlig dag tillsammans med min älskade familj!
 

Mumsig Toast Skagen                                          Mina hjärtan
Jag är verkligen lyckligt lottad som har blivit mamma till världens bästa töser och att jag själv har den finaste kvinna man kan tänka sig till Mor ❤️

För en tid sedan såg jag denna lilla film som handlar om en anställningsintervju för världens svåraste jobb. Kolla själva och se om ni håller med. #worldstoughestjob

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar