onsdag 14 maj 2014

Dubbel sötchock!

I helgen såg jag en annons om kattvakt i sommar. Familjen som har katterna har planerat att åka bort i två veckor och vill gärna hitta ett hem till sina katter så att de slapp vara instängda i en bur på ett kattpensionat. Jag tänkte att detta kanske skulle vara perfekt för våra tjejer att få testa på hur det är att ha husdjur och samtidigt få lära sig att ta ansvar, så vi åkte och hälsade på de sex veckor gamla små kattungarna. Naaaaawwwwww!!!
 
 
 
Men huuuuur söta får man vara?!
Min man, som var motståndare till hela idén från början, var den som blev mest begeistrad. Han är själv uppvuxen med katter och hans ögon glittrade när han började prata om att kanske ta hand om en av de toksöta små ullbollarna själva - permanent.

Efter att vi lämnat kattungarna hade vi ett familjeråd och kom fram till att det kanske inte är ultimat att ha fyra (jo, FYRA!) ínnekatter hos oss i sommar med risk för att en (eller alla) skulle smita ut och bli uppäten av räven eller dylikt. Så det bidde inga sommarkatter för vår del. Men väl en mysig stund med de ljuvliga små kissemissarna, som storasyster säger.
 
På tal om söt, lunchade jag med finaste L, 8 månader, i går. Jag fick en ordentlig sötchock - som kvällstidningarna skulle ha skrivit!



Sötaste lilla L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar