onsdag 9 april 2014

Odlingsglädje

Idag blir det inget gnäll. Idag handlar inlägget bara om glädje. Odlingsglädje.

Jag har nog alltid sett mig själv som en sån där, jag-ska-aldrig-odla-något-eller-plantera-rosa-blommor-tjej. Snacka om att göra en kovändning!


Detta odlingsvitrin från Hasselfors står nu högst upp på min önskelista
 
Jag kan ingenting om odling, så det blir mycket att fråga mig fram (tack lilla mor!) och trial and error. För nån vecka sedan glömde jag kvar mina små stockrossticklingar ute på altanen över natten. Stackars mina förfrusna små gröngölingar! Men de frön som fortfarande var under jord klarade sig och har nu växt upp. Nu får de stå i fönstret och nöja sig med små dagliga utflykter ut i solen.

I kväll kommer mannen min hem med pallkragar som vi har hittat på Blocket som jag och döttrarna ska fixa i ordning i helgen när det fina vädret SKA komma. Vi siktar på att sätta potatis, morötter, sallad, örter, lök och några bär. Vi har redan en krusbärsbuske, en rabarberplanta och ska köpa hallon och smultron. Jag hoppas verkligen att jag får med mig resten av familjen på mitt ekologiska självhushållstänk. Det här ska bli kul!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar