lördag 19 april 2014

Hej hej hallå dagboken!

När jag gick igenom mina gamla lådor hemma hos föräldrarna hittade storasyster min gamla dagbok. Jag hade bara fyllt i några sidor, så hon tog genast över boken som sin egen. Sen den dagen har hon skrivit dagbok varje kväll. Hon ljudar och skriver ner sin dag ord för ord. Nedan kan ni läsa ett utdrag.
 
  
"Vaknade på morgonen. Åt frukost. Ute och klättrade i träd. Vyntade påskris. Lekt påskkärringar. Mormor och morfar passade oss på kvällen."
 
"18 april . Vaknade i mammas säng. Hostade. Hämtade pappa vid bussen. Lunch med kusinerna sen hem till vita huset."
 
Som ni kunde läsa i dagboksinlägget, har vi hämtat pappa vid bussen. Han kom och överraskade oss tidigare än väntat. Så mysigt att träffa honom igen!
 

Sen plockade vi vitsippor och besökte min farmor och farfars grav och min gamla väns grav, han som tragiskt gick bort för ett år sedan. Storasyster tyckte att han skulle ha lite godis nu när det var påsk, så hon placerade två godisägg på graven.

 
 
 
Blomsterflickor i vitsippeskog
 
Efter traditionell långfredagslunch tog vi vårt pick och pack och åkte hemåt. Ni anar inte hur skönt det var att komma hem och få landa efter en vecka på resande fot! Borta bra men hemma bäst!
 
Förresten, Glad Påsk allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar