tisdag 22 april 2014

Att odla i pallkrage...

I ärlighetens namn har jag inte den blekaste om hur man odlar i pallkragar. Eller hur man odlar över huvud taget faktiskt. Men jag testar mig fram.

Jag läste någonstans om att man ska täcka botten med t.ex. tidningar. Sagt och gjort.
Sen ska man hiva en massa planteringsjord över. Check.
 
 
 

En stark man och två små hjälpresor är bra att ha. Dock tröttnade de små hjälpredorna efter första pallkragen och kvar stod jag och mannen med minikrattorna, de färggranna spadarna och morotsfrön.
 
 
Och så slutligen, eftersom grannen har en söt liten hundvalp som gärna smiter till vårt tomt och gräver upp det som finns att gräva upp och tuggar på våra buskar, täcker vi för säkerhets skull över pallkragarna med nät. Det borde skydda mot rådjur, katter och små nyfikna valpar.
 

Lillasyster gör tummen upp för vårt lilla projekt. och nu går vi här hemma och bara väntar på att den första lilla blasten ska våga sig upp. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar