tisdag 11 juli 2017

Trappfrulle och tårtkalas


Vår nya trappa har verkligen kommit till användning. Min dröm var ju trappfrukost i solen. Men nu befarar jag tyvärr att vi byggde en för liten trapp eftersom jag aldrig får plats... Trots att jag är först klar med min frukost, hinner jag aldrig sno åt mig en plats. "- Den är paxad mamma."

Tror vi får bygga ut trappen...









 

På bygden har Svenska kyrkan sommarfritids under eftermiddagarna tre dagar/ vecka. Förra veckan var det vattentema med vattenlekar, vattenbrännboll m.m. Tjejerna älskade det och vi fick tre timmar/dag att fixa i stugan, handla mat och åka till tippen på - jippie!

Idag på sommarfritids schema stod tårtbakning och tårttävling. Alla barn bakade och sen fick föräldrarna komma dit och rösta (och smaka - jippie!). Den fina, blåa hjärttårtan med chokladbotten och Nutellafyllning (mums) stod mina tjejer för #hurstoltkanmanbli
 





       




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar