måndag 17 juli 2017

Sjukhus t&r


Dagen började så bra. Lillasyster fixade frukost till sin pappa utan någon som helst anledning. Lite extra måndagsvänlighet bara innan han skulle iväg och jobba lite.





Sen drog någon ner rullgardinen för mina ögon och världen började snurra. Vet inte riktigt vad som hände, men liggandes på köksgolvet fick jag kalla på hjälp och hjälpen kom snabbt i form av mina föräldrar. Efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen kunde vi inte göra annat än att lyda deras råd och åka in till akuten. Min mor tog hand om tjejerna, min far körde in mig till akuten för att sen bytas av av min man när han kommit från jobbet.





Så det blev en dag på sjukhuset med hjärnröntgen, blodprover, EKG och en hel massa neurologiska tester. Men ingen vet varför jag blev så yr utan jag ska bara ta det lilla lugna nu och vara uppmärksam på om det händer igen och i så fall komma tillbaka. Under tiden ska de jämföra de två röntgenbilderna, den från tidigare och dagens.

Om man ska se nåt positivt i det som hände, var det att jag fick veta att blödningen i hjärnan har gått tillbaka helt. Nu är förhoppningen att det inte ska vara en blodpropp där som inte kan upptäckas annat än på magnetröntgen...peppar, peppar.

 




       





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar