måndag 3 april 2017

Helg & resa

I helgen kom mina föräldrar till oss för att agera barnvakt dels när vi skulle på 40-årspartaj på lördagskvällen, dels när vi drog iväg på resa.

I lördags var det alltså partaj för en go vän. Det bjöds på drinkbuffé och live DJ. Lite knas att min man jobbat hela dagen och att vi båda var trötta efter en tung jobbvecka, annars hade det blivit klackarna i taket. Nu blev det istället tidig hemgång för tant och farbror. Men trevligt hade vi minsann!



På söndagen kom våren och det med besked! Det blev uteätarpremiär, fix i trädgården och så hade lillasyster fixat ett eget SPA med massage, solning och barnhörna. Jättefint!
 







Tidigt i morse åkte jag och min man till Manchester - min mans 40-årspresent. Det gick väldans smidigt att flyga hit, bara två timmar, och sen 15 min till vårt hotell, så vi fick i stort sett en heldag i Manchester idag.

Solen sken, så vi parkerade oss på en solig, gammal, charmig uteservering där vi träffade på en hel del lokala förmågor som gärna delade med sig av diverse Manchester-tips. Efter det blev det lite shopping och en power nap på hotellet innan middagen.

Imorgon står det lite mer shopping på schemat, ev. National Football Museum och sen fotboll på Old Trafford.









  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar