måndag 7 juli 2014

Sommarparty på stranden

I helgen har vi har haft några riktigt magiska dagar och kvällar på stranden. Det är just precis såna här minnen som ger mig energi till att klara av årets mörkare månader. Man kan då plocka fram de ljuva sommarkänslorna och allt känns mindre mörkt och tråkigt. Men usch då, nu lät jag allt lite väl Ernst:ig.

Hur som helst, i fredags firade hela familjen min mor som har fyllt år. Visserligen fyllde hon i februari men bättre sent än aldrig sägs det.

Det blev picknick på stranden, många skratt, en hel del sand i maten, hopp i sanddynerna, typ en liter utspillt kaffe, kvällsbad och mer sand i maten på det.



Och sen har vi i princip kört på i samma stil hela helgen, men dock utan maten. Om jag nu skulle kunna hitta någon liten nackdel med stranden (svårt, jag vet men OM jag var tvungen) så skulle det just vara sand i maten som knastrar så där obehagligt mellan tänderna. Huvaligen! Vi vuxna lät väl ungefär så här i fredags:

"- Snälla spring inte i sanden där vi äter."
"- Men kasta inte sand på din kusin...vid maten!"
"- Måste du verkligen, v e r k l i g e n öva hjulning precis vid pajbordet?"

Det hjälpte föga...men trevligt hade vi!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar