onsdag 23 juli 2014

Sommarlov & Sveriges riviera

Tidigt igår morse packade vi in två halvt sovande barn i bilen och styrde kosan mot Malmö och "Sommarlov". Vi fick se repetitioner och live show på plats.
 
   
Busster                                 Vikingar på besök
 
 
Programledarna Alex & Farah
 
Kanon tyckte vissa, andra var trötta och sov sig igenom halva livesändningen...
 

Lillasyster missade halva showen
 
På kvällen när vi tittade på programmet såg tjejerna sig själva vinka frenetiskt i rutan och blev lagom malliga. Storasyster tror sig nu vara en kändis eftersom hon både har varit med i TV och på bild i lokaltidningen. Inte illa för en 6-åring!
 
Efter programmet och en biltur genom Malmö så att lillasyster skulle få sig en slummer åkte vi till min faster i Lomma. Hon har en ny fin lägenhet med stor terrass ut mot havet. Så läckert! Efter en god lunch blev det bad för hela slanten i det långgrunda kristallklara vattnet och en strand med alldeles kritvit sand. Jag måste erkänna att jag spenderade mer tid i vattnet än på land och det är väldigt olikt mig! Storasyster ville inte åka hem och ärligt talat bar det emot att packa ihop och lämna detta vackra ställe. Men lillasyster övertygade oss alla genom att sparka bakut totalt. Som hon själv uttryckte det:
"- Nu är jag vild."

Japp, det kan man säga. Vågar knappt hoppas på att vi får komma tillbaka igen.
 

Utsikt från faster K:s balkong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar